Чим зайняти дитину у сховищі?
Психологиня Світлана Ройз поділилась ідеями, чим можна відволікти
дітей в укриттях. Більшість із цих ігор підходять для бомбосховищ, де проводять
ці дні мільйони родин. Під час стресу ігри дітей можуть стати регресивними —
старші можуть знову грати в ігри малюків, наголосила психологиня. Ділимося
іграми, які пропонує Світлана Ройз.
- Співати хором.
- Слухати в навушниках аудіоказки та музику.
- Взяти із собою гітару, влаштувати для всіх концерт.
- Кричати кричалки проти «утипутіна» та російської армії.
- Тіло
- Пластилін (зараз ліпити може бути ефективніше, ніж малювати). Сьогодні донька ліпила «утипутіна», танк, війська.
- По можливості взяти із собою подушки, щоб зробити будиночок.
- Нитки, щоб довкола себе «прокреслити» коло безпеки.
- Орігамі.
- Робити мотанки з хусточок та роздавати дітям у сховищі.
- Вчитися жонглювати.
«Чарівні дотики»: уявити, що тіло — музичний
інструмент. Кожна частина тіла видає свій звук. Торкатися долонькою, а дитина
співає, мукає, кукурікає тощо.
«Я — тварина»: показати жестом, позою,
звуками, яка тварина. Другий партнер із гри відгадує. Образ тварини завжди «про
життєвість».
«Докричатися до Місяця»: уявити, що треба крикнути
послання космонавтам чи інопланетянам. Можна кричати з різних кутів кімнати
одне одному, можна спрямовувати звук далеко-далеко.
«Вдихнути хмару»: уявити, що вдихнули хмару,
і видихнути її зі звуком, можна із грозою та блискавкою (тупаючи ногами).
«Погода»: можна йти, можна стукати
пучками пальців (краще нігтями): спочатку сонечко і легкий вітер
(йдемо-стукаємо повільно, м’яко і тихо), потім вітер міцніє, починається дощ
(йдемо швидше і тупаємо). Дощ посилюється — тупаємо сильніше, злива —
стрибаємо, гроза — ураган — стрибаємо, дуємо і кричимо, вітер заспокоюється, дощ
стихає — поступово йдемо тихіше і повільніше. Закінчуємо «хорошою погодою».
«Клац-клац»: клацати зубами, ніби від
холоду, потім показувати зуби, як мавпочки, шкіритись і гарчати, як тигри.
Після цього перетворитися на людей.
«Лети!»: дмухати одне на одного, як
на перо. Дозволити собі подмухати на одного з батьків, щоб «здути» його з
місця.
«Штовхалки»: «відштовхнути повітряною
хвилею» одного з батьків (партнера по грі), зробивши жест руками. Партнер
«відлітає» від дитини.
«Борці сумо»: засунути подушку під
футболку і штовхатися, подушка пом’якшуватиме удар.
Рвати папір, а потім зібрати з уривків колаж.
Боулінг: збивати будь-які предмети (дозволити порушити порядок).
«Злий бобер»: придумати злу тварину і
поводитися так, як може поводитися ця тварина. Потім перетворитися на добру
тварину. Потім — на людину.
«Випустити пазурі»: показати, як тигреня шипить і показує пазурі,
коли хоче захиститися. Потім перетворитися на людину.
«У ціль»: зім’яти в руках папір і як
м’ячиком влучити в ціль.
Кричати в «мішок для крику». Або в склянку.
«Буцалки так-ні» — буцатись руками чи
головою, говорячи по черзі «так» чи «ні».
Настільні ігри
- Шахи — шашки.
- Причому шашки збивати щиглями (нам потрібні «агресивні дії»).
- Будь-які настолки.
- Карти.
- Що простіша (тупіша) гра, то краще.
- Розставляти доміношки та влаштовувати «ланцюгову реакцію».
- Малювати
- Мандали, будиночки, веселки.
- Мрію.
- Найбезпечніше, захищене місце.
- Те, що хочеться робити одразу після війни.
- Розмальовки.
- Ангелів.
Ігри зі словами
«Питання»: один гравець ставить
запитання — другий повинен відповісти на нього питанням. Гра триває, доки хтось
скаже речення без питання. Наприклад: «Ти їв сьогодні? — А чому ти цікавишся? —
Хіба це секретне питання?» — і так далі.
«Чотири слова» (дітям від 8 років можна
запропонувати і 5–6 слів): вибираємо 4 абсолютно не пов’язані між собою слова.
Використовуючи їх, складаємо по черзі невелику розповідь.
«Багато слів»: вибираємо велике слово. З
його букв кожен на своєму аркуші складає та записує багато маленьких. Діти
можуть спочатку бути в команді з дорослими, а потім вони швидко стають
самостійними гравцями.
«Малювання словом»: вибираємо слово, яке дитині
складно писати або вимовляти. Вигадуємо, що саме малюватимемо. Наприклад,
намалювати фігурку кота, використовуючи лише загадане слово (пишемо його багато
разів у різних площинах).
«Навпаки»: говорити слова навпаки, не
записуючи їх. Наприклад, чайник — киньяч, стіна — анітс…
Написати врозсип на аркуші літери, з’єднувати букви лініями в
слова.
«Покажи слово»: один гравець загадує слово
і показує його пантомімою.
«Я загадав»: розповісти про загадане
слово, не називаючи його. Наприклад: «Я загадав — білий, холодний, рипить під
ногами, тане».
«Індукція — дедукція»: гравець загадує предмет.
Інші повинні його вгадати, ставлячи запитання, на які він може відповісти
тільки «так» або «ні» (з дитиною ми починали із загадування тварин та частин
тіла).
«Остання літера»: кожен гравець каже слово,
яке починається на останню літеру попереднього слова.
«Рима»: називаємо 4 (або 2) випадкові
слова, на які шукаємо риму або з якими вигадуємо чотиривірші.
«Літера»: називаємо слова лише на
задану букву.
«Шукаємо подібне»: називаємо два випадкові
слова — чим вони можуть бути об’єднані?
«Чарівна мова»: для дітей, які навчаються
розбивати слова на склади. Розмовляємо, перед кожним складом додаючи додатковий
склад (жи, ма, хрю…)
«Нісенітниця»: говоримо початок речення,
до якого потрібно вигадати продовження-«нісенітницю», абсолютно нереальне.
«Казка»: складаємо казку — кожен
каже по реченню.
«Асоціації»: один гравець називає
слово, наступний — свою асоціацію на це слово (дітям можемо пояснити — перше,
що спадає на думку, коли чуєш це слово).
«Це слово вміє…»: описуємо слово його
«вміннями».
«Картина»: називаємо слово. По черзі
розповідаємо, яку об’ємну картину ми бачимо, коли вимовляємо це слово.
Наприклад, для одного гравця слово «чай» означає: сім’я сидить за столом і
розмовляє, для іншого — чайна плантація та збирачі чаю, для третього — стіл
накритий скатертиною, грає музика, для четвертого — чайна церемонія, для
п’ятого — людина сама стоїть біля вікна, насолоджуючись самотністю та чаєм.
«Антоніми»: називаємо слова і шукаємо
до них антоніми.
«Неіснуюче слово»: вигадуємо неіснуючі слова,
і що вони могли б означати мовою інопланетян.
«Тарабарська мова»: говоримо одне з одним
тарабарською мовою, намагаючись за інтонацією вгадати, про що кожен говорить.
Також помічні мультики й ігри в телефоні, де задіяно просторове
сприйняття — типу тетріса.
Джерело: https://osvitoria.media
Коментарі
Дописати коментар