Дистанційне навчання

         

 Сьогодні батьки мають усвідомлювати, що саме від них залежить психічний стан дитини та організація дистанцій­ного навчання вдома. 

Пропонуємо практичні поради, які допо­можуть адаптуватися вам та вашій дитині в нових умовах. 

1. Зв’яжіться з класним керівником або з класоводом, щоб дізнатися про умови комунікації під час дистанційного нав­чання.

2. Підготуйтеся до онлайн-навчання технічно. Комп’ютер, доступ до мережі, сканер, принтер, мікрофон — мінімальні ви­моги до початку онлайн- та офлайн-занять. Повідомте вчителя про можливості та узгодьте з ним канали подальшої комуніка­ції (скайп, електронна платформа, телефон тощо).

3. Для початку ознайомтеся з особливостями інтернет-плат­форм. Вивчіть характер комунікацій з вчителями, адміністрацією, класним керівником.

4. Вивчіть хід проходження уроків, тем, ознайомтеся із сис­темою оцінювання, графіком виконання завдань (розкладом).

5. Складіть разом з дитиною графік навчання на тиждень (за потреби — місяць, семестр, рік) та розпорядок дня.

Звичайно, ваша дитина може займатися за власним графі­ком. Але це іноді призводить до інформаційного перевантажен­ня, оскільки до кінця семестру їй потрібно буде здати всі кон­трольні завдання й отримати обов’язкові оцінки. Щоб уникнути аврального і неякісного вивчення предметів, складіть зручний для вашої дитини графік роботи, який має відповідати навчаль­ному навантаженню звичайного школяра. Здійснюйте батьків­ський контроль за дотриманням складених графіку навчання та розпорядку дня. Це допоможе дитині самоорганізуватися.

6. Зробіть навчання комфортним. Необхідно, щоб у дитини було окреме місце для навчання.

7. Якщо ваша дитина добре знайома з комп’ютером і не від­чуває труднощів комунікації онлайн, дайте їй більше свободи. Така доросла і серйозна форма навчання може розкрити в ній несподівані таланти самоорганізації. Адже вона не просто грає в «стрілялку» або бродить по мережі в пошуках цікавих для неї контактів, вона зайнята серйозною справою. Дайте їй відчути відповідальність!

8. У випадку, якщо дитина відчуває труднощі користу­вача, допоможіть їй пристосуватися до продуктивної робо­ти з комп’ютером. Навчіть її, за можливості, користувати­ся наявними вдома пристроями (принтером, сканером тощо). Пройдіть кілька уроків разом з нею. Якщо у вас виникають пи­тання, зауваження з приводу навчального матеріалу або його подачі, зв’яжіться, будь ласка, з вчителем, адміністрацією.

9. Контролюйте дитину. Але робіть це тактовно. Відстежуйте час її роботи за комп’ютером. Слідкуйте за тим, щоб ваша дити­на не просиджувала за ним з ранку до вечора без перепочинку. Після проходження кожного уроку, а то й частіше, радимо про­водити фізкультхвилинку.

10. Захистіть дітей від впливу інтернет. Поспілкуйтеся зі своїми діть­ми, щодо безпечного перебування в інтернет-просторі. За потреби нала­штуйте батьківський контроль на пристроях, щоб зменшити онлайн-ризики, особливо для дітей молодшого віку.

11. Підтримуйте дитину у виконанні навчальних завдань. Під час перевірки їх виконання, більше звертайте увагу дитини на її успіхи, не поспішайте давати їй поради, дайте можливість дитині подумати самостійно.

12. Пам’ятайте, що дитина повинна виконувати завдання без вашої допомоги. Проте деяким дітям важлива ваша присут­ність у кімнаті, коли вони навчаються.

13. Простежте за комунікацією дитини і вчителя. Зворотній зв’язок з учителем — важливий фактор засвоєння знань. Дитина повинна бачити свої успіхи і працювати над помилками.

14. Допомагайте дитині планувати її час (особливо в молод­шому шкільному віці, коли ще діти не мають відчуття часу). Слідкуйте за тим, щоб, окрім проходження уроків, ваша дитина гуляла, добре харчувалася, сиділа у зручній позі, не псувала зір. Робота над навчальним матеріалом повинна проходити в комфортних, сприятливих до навчання умовах.

15. На час, відведений для навчання, максимально розвантажте дітей від інших видів діяльності.

16. Всіляко підтримуйте дітей. Вони так само, як і дорослі, перебувають у напрузі.

 

Джерело: Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. / Упоряд.: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 456 с.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Прояви дезадаптації та причини її виникнення

Тиха трагедія з нашими дітьми, про яку ніхто не говорить

ЩО ТАКЕ ПРОБЛЕМНА ПОВЕДІНКА?