Дистанційне навчання
Сьогодні батьки мають усвідомлювати, що саме від них залежить психічний стан дитини та організація дистанційного навчання вдома.
Пропонуємо практичні поради, які допоможуть адаптуватися вам та вашій дитині в нових умовах.
1.
Зв’яжіться з класним керівником або з класоводом, щоб дізнатися про умови
комунікації під час дистанційного навчання.
2.
Підготуйтеся до онлайн-навчання технічно. Комп’ютер, доступ до мережі, сканер,
принтер, мікрофон — мінімальні вимоги до початку онлайн- та офлайн-занять.
Повідомте вчителя про можливості та узгодьте з ним канали подальшої комунікації
(скайп, електронна платформа, телефон тощо).
3. Для
початку ознайомтеся з особливостями інтернет-платформ. Вивчіть характер
комунікацій з вчителями, адміністрацією, класним керівником.
4.
Вивчіть хід проходження уроків, тем, ознайомтеся із системою оцінювання,
графіком виконання завдань (розкладом).
5.
Складіть разом з дитиною графік навчання на тиждень (за потреби — місяць,
семестр, рік) та розпорядок дня.
Звичайно,
ваша дитина може займатися за власним графіком. Але це іноді призводить до
інформаційного перевантаження, оскільки до кінця семестру їй потрібно буде
здати всі контрольні завдання й отримати обов’язкові оцінки. Щоб уникнути
аврального і неякісного вивчення предметів, складіть зручний для вашої дитини
графік роботи, який має відповідати навчальному навантаженню звичайного
школяра. Здійснюйте батьківський контроль за дотриманням складених графіку
навчання та розпорядку дня. Це допоможе дитині самоорганізуватися.
6.
Зробіть навчання комфортним. Необхідно, щоб у дитини було окреме місце для
навчання.
7. Якщо
ваша дитина добре знайома з комп’ютером і не відчуває труднощів комунікації
онлайн, дайте їй більше свободи. Така доросла і серйозна форма навчання може
розкрити в ній несподівані таланти самоорганізації. Адже вона не просто грає в
«стрілялку» або бродить по мережі в пошуках цікавих для неї контактів, вона
зайнята серйозною справою. Дайте їй відчути відповідальність!
8. У
випадку, якщо дитина відчуває труднощі користувача, допоможіть їй
пристосуватися до продуктивної роботи з комп’ютером. Навчіть її, за
можливості, користуватися наявними вдома пристроями (принтером, сканером
тощо). Пройдіть кілька уроків разом з нею. Якщо у вас виникають питання,
зауваження з приводу навчального матеріалу або його подачі, зв’яжіться, будь
ласка, з вчителем, адміністрацією.
9.
Контролюйте дитину. Але робіть це тактовно. Відстежуйте час її роботи за
комп’ютером. Слідкуйте за тим, щоб ваша дитина не просиджувала за ним з ранку
до вечора без перепочинку. Після проходження кожного уроку, а то й частіше,
радимо проводити фізкультхвилинку.
10.
Захистіть дітей від впливу інтернет. Поспілкуйтеся зі своїми дітьми, щодо безпечного
перебування в інтернет-просторі. За потреби налаштуйте батьківський контроль
на пристроях, щоб зменшити онлайн-ризики, особливо для дітей молодшого віку.
11.
Підтримуйте дитину у виконанні навчальних завдань. Під час перевірки їх
виконання, більше звертайте увагу дитини на її успіхи, не поспішайте давати їй
поради, дайте можливість дитині подумати самостійно.
12.
Пам’ятайте, що дитина повинна виконувати завдання без вашої допомоги. Проте
деяким дітям важлива ваша присутність у кімнаті, коли вони навчаються.
13. Простежте
за комунікацією дитини і вчителя. Зворотній зв’язок з учителем — важливий
фактор засвоєння знань. Дитина повинна бачити свої успіхи і працювати над
помилками.
14.
Допомагайте дитині планувати її час (особливо в молодшому шкільному віці, коли
ще діти не мають відчуття часу). Слідкуйте за тим, щоб, окрім проходження
уроків, ваша дитина гуляла, добре харчувалася, сиділа у зручній позі, не
псувала зір. Робота над навчальним матеріалом повинна проходити в комфортних,
сприятливих до навчання умовах.
15. На
час, відведений для навчання, максимально розвантажте дітей від інших видів
діяльності.
16.
Всіляко підтримуйте дітей. Вони так само, як і дорослі, перебувають у напрузі.
Джерело: Дистанційне навчання: виклики, результати
та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва :
навч.-метод. посіб. / Упоряд.: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. — К. : Київ.
ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 456 с.
Коментарі
Дописати коментар