Як подолати стрес у підлітка?

Ми живемо у складному світі. Підлітки, як і дорослі, зіштовхуються з безліччю стресових ситуацій. Управління стресом — це мистецтво, якого треба вчитися. Навіть ті до­рослі, які не мають проблем зі здоров’ям, не раз пережива­ють у житті труднощі на фізичному, соціальному, розумово­му та психологічному рівнях.

Найчастіше діти вчаться життя у дорослих, які є для них моделями. Це допомагає, якщо у дорослих є навички піклуватися про своє здоров’я. Щоб уміти уникати в житті серйозних проблем, дітям важливо, щоб поряд був хоча б один дорослий, на якого можна покластися.

Відкрите спілкування в сім’ї, дозволяє членам родини благополучно, без ризику виявитися незрозумілими, ви­разити все, що їх турбує. Дуже важливо збиратися кожного тижня всією родиною, щоб відчути участь і підтримку одне одного, обговорити засоби подолання стресу.

Треба відзначити, що стреси накопичуються. Тому ме­тоди їх зняття важливо використовувати регулярно. До­рослим та підліткам треба розрізняти методи подолання стресів: на негативні, що руйнують здоров’я, і позитивні, що додають сили та енергії. Необхідно змінити ті методи, які не впливають позитивно на здоров’я.

Стрес згубно впливає на нашу здатність мислити, роз­мірковувати, контролювати ситуацію, себе. Перш ніж при­ймати важливе рішення, необхідно знайти людей, з якими можна поговорити і в яких можна знайти підтримку.

Поради про те, як впоратися зі стресом:

Розташуйте по порядку те, що слід зробити.

Навчіться розслаблятися. Виділіть час для розваг.

Робіть фізичну зарядку.

Уживайте в їжу поживні продукти.

Поговоріть з ким-небудь про те, як ви почуваєтеся.

Зверніться за допомогою до друзів, родичів, консультан­тів, психологів, служителів церкви та інших людей, які можуть допомогти вам.

Поради дорослим, як навчитися активно слухати:

Розмовляти в спокійному місці, щоб уникнути можли­вості бути перерваним у бесіді.

Приділяти всю увагу співрозмовнику, дивитися прямо на нього, зручно, без напруження розташувавшись на­впроти.

Переказати те, що співрозмовник розповів вам, щоб він переконався, що ви дійсно зрозуміли суть почутого та нічого не пропустили.

Дати можливість співрозмовнику висловитися, не перебиваючи його, і говорити тільки тоді, коли перестане говорити він.

Говорити без засудження та упередження, що сприяє посиленню у співрозмовника почуття власної гідності. 

Якщо ви  чуєте

Обов’язково скажіть

Не кажіть

«Ненавиджу школу!»

«Що відбувається в школі, що примушує тебе так по­чуватися?»

«Коли я був у твоє­му віці... Ти просто ледар!»

«Все здається та­ким безнадійним...»

«Іноді всі ми почуваємо­ся пригніченими. Давай поміркуємо, які в нас про­блеми і яку з них треба розв’язати в першу чергу»

«Подумай, краще про тих, кому ще гірше, ніж тобі»

«Усім було б краще без мене!»

«Ти дуже багато значиш для мене, і мене бентежить твій настрій. Скажи мені, що відбувається»

«Не кажи дурниці. Давай поговоримо про щось інше»

«Ви не розумієте мене!»

«Розкажи мені, як ти по­чуваєшся. Я дійсно хочу це знати»

«Хто ж може зро­зуміти підлітків у наші дні?»

«Мамо, я здійснив поганий учинок»

«Давай сядемо і поговоримо про це»

«Що посієш, те й по­жнеш»

«А якщо у мене не виходить?»

«Якщо не виходить, я буду знати, що ти зробив усе можливе»

«Якщо не вийде — значить, ти недо­статньо постарався»

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Прояви дезадаптації та причини її виникнення

Тиха трагедія з нашими дітьми, про яку ніхто не говорить

ЩО ТАКЕ ПРОБЛЕМНА ПОВЕДІНКА?