Чим зайняти дитину вдома на час карантину: п'ять ненудних занять




Психолог Юлія Чемер радить підключати всі п'ять почуттів дитини

Психолог і керівник Центру розвитку дитини "Наші мрії – щасливе дитинство" Юлія Чемер дала батькам пораду, чим зайняти дитину вдома на карантині.
Ні, "дивитися мультики" поради не буде. І навіть іграшки не буду пропонувати. Діти дошкільного віку дуже люблять все пробувати на смак, щось розглядати, довго обмацувати, слухати цікаві звуки, а ще дуже незвично розпізнати що-небудь на запах", – пояснює Юлія і радить підключити всі п'ять почуттів дитини, щоб влаштувати ненудні ігри вдома.
Слух
Найпростішою розвагою може бути розпізнавання звуків дому та вулиці, якщо відкрити віконце. Якщо прислухатися, то можна почути і виділити шуми, які просто не помічаємо в щоденній рутині.
Добре запропонувати малюкові зібрати вдома різні предмети (це можуть бути деталі від конструктора, посуд, кошики, подушки, стільчик). Допоможіть підібрати їх з різних матеріалів і розмірів. Візьміть ударний інструмент (паличка для суші, ложка, барабанна паличка) і запропонуйте постукати і послухати звук кожного предмета, називаючи його.
А наступним етапом буде розпізнати звук, не дивлячись на предмет, по якому стукає мама або тато. Це дуже захоплююче і корисно. Розвиває увагу, пам'ять, вдосконалює знання про навколишній світ і, звичайно ж, слух.
Зір
Тут ми можемо запропонувати закріпити кольори і відтінки. Досить взяти будь-який предмет в руки і знайти до нього якомога більше предметів у кімнаті, схожих за кольором. Далі можна навіть влаштувати змагання серед членів сім'ї. А ще розсортувати за кольорами веселки і зробити відкриття за кількістю відтінків різних кольорів.
Це дуже хороша вправа для розвитку зорового сприйняття, уваги, мови з урахуванням зони найближчого розвитку дитини дошкільного віку.
Тактильні відчуття
Найбільший орган людини – це шкіра. Величезну кількість занять можна придумати на поліпшення і розвиток тактильних відчуттів. Можна ж предмети розпізнавати не тільки на дотик руками по контурах, а ще й носиком, щічкою, а ніжками і взагалі самим захочеться спробувати. Можна брати клаптики тканини різної текстури та якості, предмети побуту, одяг в цілому, іграшки. Зав'язавши очі, називаємо, що це за предмет, де лежав, для чого використовуємо. Якщо це тканини, то можна з закритими очима знаходити пари шматочкам.
Запах
Скільки років дитині – стільки й ароматних "речей" потрібно підібрати (напр., чай, лимон, яблуко, часник тощо). Чим цікавіше і докладніше ви підберете продукти – тим веселіша гра. Інгредієнти потрібно покласти в будь-які непрозорі клаптики тканини або коробочки -баночки. Якщо дитині більше 4 років, то можна й очі зав'язати.
Завдання №1: розпізнати все на запах.
Завдання №2: знайти пару кожному аромату із запропонованих.
Зробіть виклик собі і спробуйте повторити те ж, що запропонували дитині.
Також можна грати в "їстівне – неїстівне", але на запах. Закрити очі і розпізнавати так "предмети" і "продукти". Розвиваємо почуття нюху, пам'ять, увагу, моторику.
Смак
Якщо це не діти, які постійно тягнуть все до рота (це перша ознака того, що головним сенсорним почуттям у нього є саме смак), то непогано б спробувати удосконалити і це вміння.
Не обов'язково все пробувати на язик. Можна ще згадувати смаки і описувати їх, а також фантазувати і змішувати в думках. А пізніше по-справжньому змішати і спробувати те почуття, що називається "очікування – реальність". Все під наглядом і контролем дорослих, звичайно!
А ще можна залучити маленького помічника до приготування будь-якої страви. Дати спробувати всі або майже всі складові на смак, а потім разом покуштувати готову страву і обговорити, який же продукт проявив себе яскравіше за всіх.
"Варіантів для веселого, цікавого і захоплюючого розвитку вдома просто мільярди. Вся навколишнє середовище – це привід для розвитку. І діти обов'язково візьмуть для себе все, що їм потрібно для пізнання світу, але ми – дорослі, можемо грамотно облаштувати і організувати цей простір, щоб діти розвивалися гармонійно, згідно з внутрішніми природними потребами", – підсумувала психолог.

Джерело: https://www.segodnya.ua/ua/lifestyle/psychology/chem-zanyat-rebenka-doma-v-plohuyu-pogodu-pyat-neskuchnyh-zanyatiy-1359788.html


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Прояви дезадаптації та причини її виникнення

Тиха трагедія з нашими дітьми, про яку ніхто не говорить

ЩО ТАКЕ ПРОБЛЕМНА ПОВЕДІНКА?