ІНДИВІДУАЛЬНЕ ON-LINE КОНСУЛЬТУВАННЯ
Для отримання
on-line консультування у психолога або соціального педагога необхідно
заповнити електронну форму, для забезпечення зворотнього зв'язку.
Відповідь
на питання буде відправлена на адресу електронної пошти, яку Ви вкажете.
ПОВАГА, ДОВІРА І ДОБРОТА
ВідповістиВидалитиЯ вчителюю вже десять років. Обрала цю професію, бо саме вчителька змінила моє життя. Мені було важко у школі через дислексію – з читанням, цифрами. І моя вчителька займалася зі мною додатково. Це вона дала мені віру, що я не дурненька, і що доклавши більше зусиль, я зможу чогось навчитися.
Я розумію потребу сприймати школу серйозно, але також розумію, що клас має бути місцем, де учень хоче бути, місцем, де його чекають. І ваша усмішка – перший крок до цього.
Є три основи моєї філософії викладання – повага, довіра і доброта.
Ми маємо поважати дітей навіть, якщо вони не поважають нас першими. Усі на це заслуговують, і кожен урок має починатися саме з цього. Якщо у вас є учень, який поводиться жорстоко і без поваги, запитайте: “У тебе все добре?”. Це змінить його ставлення, дасть зрозуміти, що ви тут, щоб допомогти. Ще одне запитання, яке можна поставити: “Що тобі потрібно?”.
(Меліса пропонує присутнім зіграти у гру, яка базується на стратегії win-win (перемога-перемога – ред.). Їй та її супернику потрібно обрати, що показати: один палець чи два (на кшталт “камінь-ножиці-папір”). Від вибору залежить величина виграшу чи програшу кожного).
У цій грі я ніколи не обману, бо в день, коли я зроблю це – дитина перестане мені довіряти. Вона буде завжди сумніватися. Тому коли маєте справу з поведінкою і на будь-яку відповідаєте дружньо – з часом усе налагодиться.
У вас було так, що ви комусь довіряєте, а він вам ніж у спину? Довіра – це дуже важливо і залежить від вашої поведінки впродовж тривалого часу. Коли щодня ви кажете учням: “Я така рада вас бачити, рада, що ви тут” – ви здобудете їхню довіру. Адже щодня ви показуєте їм свою радість. Навіть коли вам не радісно, усмішка може це змінити.
Доброта. Вчителі часто кажуть: “Поводьтеся гарно”. “Але він мене вдарив, – скаже дитина, – я не хочу ввічливо поводитися, бо і він неввічливий”. А я кажу, що треба обирати ввічливість, обирати бути добрим. У кожній ситуації цей вибір є. Доброта і любов – чи ненависть. Яких учнів ви хочете?
У мене є гра, в яку я граю з учнями. Потрібно казати мені всілякі грубощі. Якщо я зможу зупинити учня – я виграла.
(Меліса запрошує до гри одного зі слухачів. Гра закінчується, коли у відповідь на “Ти жахливо виглядаєш” Меліса каже “Це нічого, а ти виглядаєш чудово!”. “Кривднику” залишається відповісти “Дякую…але…”. Подивитися, як це працює, можна тут).