«Цифрове» дитинство

            Технологічний прогрес не стоїть на місці, цифрові технології розвиваються в геометричній прогресії. І в цьому прогресі народжуються, ростуть та розвиваються наші діти, нове покоління.

Складається враження, що діти вже народжуються з телефоном або планшетом в руках, і на відміну від багатьох дорослих вміють користуватись усіма цими гаджетами.

Діти проводять більше часу у віртуальному світі, ніж серед живих людей. Їм там зручно та комфортно, там вони можуть бути будь-ким та спілкуватись із тими хто на їх думку схожий на них.

Так яку ж користь та шкоду приносить цифровий світ у наше життя та життя наших дітей?

Так, всі ми в тій чи іншій мірі залежні від гаджетів та інтернету... Робота, навчання, новини, контакти та спілкування із родичами та знайомими, які перебувають далеко. Переваги є, і їх не мало, але  всі ці переваги перекриваються негативом, який також присутній, і нажаль його значно більше, ніж переваг.

Дослідження, проведене Фондом сім`ї Кайзер повідомляє, що діти проводять сім з половиною годин в екранному режимі на день (тут ідеться про сумарне користування телефонами, комп`ютерами і ТВ), в той час як на прогулянки на свіжому повітрі припадає півтори години на день! Цікавий також той факт, що більшість сучасних дітей освоюють навички користування гаджетами ще до того, як навчаться говорити!

Тепер конкретно, які наслідки для здоров'я можуть мати екранні гаджети:

  • зір розвиток міопії та синдрому сухого ока;
  • деформації хребта внаслідок тривалої нерухомої і викривленої пози ;
  • затримка розвитку мовлення діти до двох років не мають  когнітивних здібностей до сприйняття мовлення з розвиваючих відео чи мультфільмів,  ці відео навпаки «крадуть» час в спілкуванні дітей з батьками, як наслідок затримка розвитку мови;
  • зменшення фізичної активності, що в свою чергу веде до розвитку ожиріння та інших проблем;
  • порушення сну;
  • зниження успішності в школі;
  • розвиток агресії у  відеоігри, в яких присутні бійки, монстри та інші прояви агресії не повинні грати діти до 13 років;
  • психологічні проблеми   доведено, що діти, котрі проводять в екранному режимі більше двох годин на день більш схильні до розвитку депресій, аутизму, синдрому дефіциту уваги та гіперактивної дитини;
  • порушення адаптації в соціальному середовищі, адже в дітей не розвивається рольова гра та комунікативні навички;
  • психологічна залежність
Насправді, цей перелік ще можна продовжувати і продовжувати, адже вплив гаджетів на організм людини ще достатньо не вивчений і ми не можемо його точно оцінити. Ми не знаємо яким виросте покоління наших дітей, але ми повинні подбати про них і їхнє здоров'я.
  • Тож що ми можемо вдіяти?
  • Почнемо з обмежень. Згідно даних Американської академії педіатрії:
  • діти до 3-ох років не повинні користуватись ніякими гаджетами, в тому числі і ТВ;
  • діти 3-5 років 1 год «екранного часу» на добу, але повністю виключені відеоігри;
  • діти старше 5 років до 2 год «екранного часу» на добу, відеоігри дозволені після 12 років до 30 хв/добу.

А ось рекомендації, що допоможуть зменшити вплив електронних гаджетів на здоров'я дитини:

  • в спальні дитини не повинно бути телевізора чи компютера, не дозволяйте користуватись ніяким з цих пристроїв перед сном;
  • ведіть контроль над ЗМІ, якими користуються ваші діти та веб-сайтами , які вони відвідують;
  • ніколи не використовуйте гаджети, щоб заспокоїти своїх дітей;
  • розробіть сімейний план для побутового використання  всіма засобами масової інформації, в рамках цього плану, введіть «коменданську годину» по користуванню гаджетами  на прийоми їжі і перед сном;
  • зробіть перегляд кіно, ТВ сімейними традиціями, можливістю поспілкуватись всією родиною.
  • Зараз в світі існують навіть лікувальні програми, які допомагають позбутись залежності від електронних пристроїв, адже проблема стає все серйознішою.  А як же дізнатись чи не розвивається  у вашої дитини  така залежність?

Щоб дати відповідь на це запитання прослідкуйте за своєю дитиною, якщо вона:

  • витрачає більше 2 годин на день за гаджетами;
  • різко протестує проти будь-яких обмежень використання пристроїв;
  • не може провести день без гаджета;
  • то скоріш за все вона потребує допомоги.

В такому випадку можна спробувати так званий «72-годинний цифровий детокс»:

  • на 72-год заберіть усі гаджети в дитини, повністю виключіть перегляд ТВ, гру у відеоігри;
  • відверніть увагу дитини іншими заняттями фізичного чи інтелектуального характеру;
  • через 72 год поступово повертайте гаджети, але встановіть  часові обмеження на їх використання.

ГАННА БАЛАНЮК

                  Практичний психолог Опорного ЗЗСО І-ІІІ ст.№6 

Жмеринської міської ОТГ

                                                                    

Коментарі

  1. Доброго вечора. Ви справді вірете в те, що це все працює? Почитали і стали ідеальними? Вам не жаль свого часу? Якщо Ви знаєте про проблему то зателефонуйте до батьків конкретного учня. Ваша психологія мене викидає в депресію. Чого Ви старається принизити батьків, що вони не правильно говорять, роблять і ставляться до своїх дітей? А Ви вчителі як до ни ставитесь? Мало хто з вчителів старається донести матеріал так, щоб це було цікаво. Чому Ви їм не говорите, що вони не так роблять? Будь ласка якщо Ви переживаєте за дітей дійсно, то реагуйте на звернення дітей . Старайтесь не просто робити розсилку статей з Інтернету, а дійсно робити свою роботу. Так її не видно відразу і це не просто копатись в чужих мозгах, але Ви на це вчились. Будь ласка якщо треба з кимось провести бесіду то викликайте до себе в кабінет і там проводити бесіду. А не через Вайбер у всі групи.

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Прояви дезадаптації та причини її виникнення

Тиха трагедія з нашими дітьми, про яку ніхто не говорить

ЩО ТАКЕ ПРОБЛЕМНА ПОВЕДІНКА?