Адаптація учнів до навчання

Під час позапланових канікул з класними керівниками та вчителями-предметниками було проведено психолого-педагогічні консиліуми «Адапатація першокласників до навчання в школі», «Адаптація учнів 5-х класів до навчання в середній школі».

Адаптація – це процес активного пристосування індивіда до умов нового середовища, при послідовному досягненні результатів: у суспільстві, колективі, сім'ї і стосовно себе.

Адаптація дитини до школи – процес пристосування, зміни психіки дитини в умовах переходу до систематичного організованого шкільного навчання. У цей період відбувається перебудова пізнавальної, мотиваційної й емоційно-вольової сфер мотиваційної  й емоційно-вольової сфер молодшого школяра.

Адаптація включає такі підвиди:

Фізіологічний (тілесний);

Психологічний (внутрішній світ);

Соціальний (зовнішні прояви в сім'ї та колективі).

Основними факторами, які впливають на адаптацію учнів, є:

Нові умови навчання;

Зміна соціального статусу в класному колективі;

Збільшення навчального навантаження;

Фізіологічні зміни;

Психологічні новоутворення.

 В зв’язку із вивченням рівня адаптації учнів було проведено дослідження «Експертна оцінка адаптованості дитини до школи» (методика Чиркова В.І., Соколова О.Л., Сорокіна О.В.) з метою виявлення дезадаптованих учнів та учнів з неповною адаптацією.

  Аналіз отриманих  у ході дослідження  результатів обстеження дозволяє інтерпретувати значення коефіцієнта дезадаптації таким чином. 

Загальна кількість учнів 1-х класів 79.

Зона адаптації – 91% (72 дитини);

Зона неповної адаптації – 6,5% (5 дітей);

Зона дезадаптації – 2,5 % (2 дітей).

В 5-х класах навчається 80 учнів.

Зона адаптації – 91,1% (72 дитини);

Зона неповної  адаптації – 7,5% (6 дітей);

Зона дезадаптації – 1,4% (1 дитина).


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Прояви дезадаптації та причини її виникнення

Тиха трагедія з нашими дітьми, про яку ніхто не говорить

ЩО ТАКЕ ПРОБЛЕМНА ПОВЕДІНКА?