Адаптація учнів до навчання
Під
час позапланових канікул з класними керівниками та вчителями-предметниками було
проведено психолого-педагогічні консиліуми «Адапатація першокласників до
навчання в школі», «Адаптація учнів 5-х класів до навчання в середній школі».
Адаптація
– це процес активного пристосування індивіда до умов нового середовища, при
послідовному досягненні результатів: у суспільстві, колективі, сім'ї і стосовно
себе.
Адаптація
дитини до школи – процес пристосування, зміни психіки дитини в умовах переходу
до систематичного організованого шкільного навчання. У цей період відбувається
перебудова пізнавальної, мотиваційної й емоційно-вольової сфер
мотиваційної й емоційно-вольової сфер
молодшого школяра.
Адаптація
включає такі підвиди:
Фізіологічний
(тілесний);
Психологічний
(внутрішній світ);
Соціальний (зовнішні
прояви в сім'ї та колективі).
Основними факторами,
які впливають на адаптацію учнів, є:
Нові
умови навчання;
Зміна соціального
статусу в класному колективі;
Збільшення
навчального навантаження;
Фізіологічні зміни;
Психологічні
новоутворення.
В зв’язку із
вивченням рівня адаптації учнів було проведено дослідження «Експертна оцінка
адаптованості дитини до школи» (методика Чиркова В.І., Соколова О.Л., Сорокіна
О.В.) з метою виявлення дезадаптованих учнів та учнів з неповною адаптацією.
Аналіз отриманих у ході дослідження результатів обстеження дозволяє інтерпретувати значення коефіцієнта дезадаптації таким чином.
Загальна
кількість учнів 1-х класів 79.
Зона адаптації – 91%
(72 дитини);
Зона неповної
адаптації – 6,5% (5 дітей);
Зона дезадаптації –
2,5 % (2 дітей).
В
5-х класах навчається 80 учнів.
Зона адаптації –
91,1% (72 дитини);
Зона неповної адаптації – 7,5% (6 дітей);
Зона дезадаптації –
1,4% (1 дитина).
Коментарі
Дописати коментар